Dubai

Gæsteskribenter – beduin komsammen i Dubai

Anne Dorte, Helle og Morten rejser i Katrines fodspor på hendes rejse til New Zealand og hendes udvekslingsophold. I kan læse mere om at udvekslingsopholdet HER.

Første stop på ruten var Dubai. Det er en by med vokseværk, der har fuld fart på at blive Mellemøstens storstad. En fantastisk kombination af New York agtige skyskrabere, verdens højeste bygning og shoppingcenter samt helt oprindelig arabisk kultur midt i hele Las Vegas showet.

Kaffe i beduinteltet

Vi gik rundt i den gamle bydel, sejlede med de små træbåds-færger over floden og havnede pludselig ved et beduintelt. Vi blev gæstfrit inviteret indenfor til te og dadler.

Her fik vi fortalt en masse om det oprindelige Dubai og hvordan araberne kan kombinere livet i en voksende storby med det simple liv i et telt i ørkenen.

Inden længe var vi næsten optaget i fællesskabet, så vi blev inviteret til arabisk middag om aftenen.

Det blev en meget oplevelsesrig og positiv oplevelse. Siddende på gulvet sammen med ca 50 arabere i hvide klæder og tørklæder spiste vi lammesteg af fælles fade.

Vi danske blegansigter blev behørigt klædt på, så vi passede ind i selskabet.

Da vi skulle hjem var der selvfølgelig ikke noget med at tage taxa etc, nej vi blev behørigt kørt hjem til hotellet i en stor firhjulstrækker.

Invitationer til at besøge dem igen og til tur i bjergene i Yemen fik vi også. Måske næste turmål!

Følg rejsebloggen OUT'N'ABOUTs eventyr på Instagram og Facebook

outnabout-rejseblog

You Might Also Like

3 Comments

• Reply Helle 26. oktober 2013 at 16:55

Vi spiste mad med fingrene, som man gør i Mellemøsten – fotos på væggen viste at tidligere præsident Bush og den svenske konge også havde besøgt klanen men de blev kun inviteret på te – vi på lammesteg……vi følte os da lige lidt beæret….

• Reply Henning og Susanne Balle 27. oktober 2013 at 11:46

Ej hvor er det fedt at I skriver her, så vi kan følge jer:-)
    Det har da været en kæmpe oplevelse, at få lov at være med, helt på arabisk – og det nye tøj klæder jer meget – især Morten 😉

Vi glæder os til mere nyt….

• Reply Anita 3. november 2013 at 12:42

Hej kære familie Dybkjær !

Tak til Helle for e-mail svar. Jeg har nok sovet i timen og aner ikke hvor jeg har den 2. november fra.

Never mind – hvor er det hyggeligt, at kunne følge Jer på denne måde, en fin historie om besøget hos beduinerne godt skrevet af Morten – og en fantastisk “udklædning”. Jeg vil kigge ind løbende . . . . .(har allerede læst næste indlæg)